تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/01/05 - 09:27
کد خبر: 499816

گزارش یک دیدار/ گفت‌وگوی ویدیویی با فعالین دانشجویی؛

دهقان: حسن این دیدار گفتگوی بی‌واسطه با شخص اول نظام است/ پناهی: رهبر انقلاب مطالبات دانشجویان را پیگیری می‌کنند

دهقان: حسن این دیدار گفتگوی بی‌واسطه با شخص اول نظام است/ پناهی: رهبر انقلاب مطالبات دانشجویان را پیگیری می‌کنند

خبرنامه دانشجویان ایران، هم‌گام با حال و هوای دیدارهای رمضانی به بازنشر سلسله گفتگوهای ویدئویی، سخنرانان دانشجویی با رهبر انقلاب پرداخته است.

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشجویی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ هرساله بر اساس سنتی آشنا با فرارسیدن ماه مبارک رمضان دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی با رهبر انقلاب دیدار و گفت‌وگو می‌کنند.

 این جلسه که از مهمترین رویدادهای دانشجویی محسوب می‌شود همواره از اثرگذارترین جلسات تعاملی است که پیام‌های مهمی را تبادل و خط و مشی جنبش دانشجویی مسلمان را تعیین می‌کند، بی‌گمان فرصت گفت‌وگو با رهبر انقلاب برای دانشجویان فرصتی استثنایی و مهم محسوب می‌شود از همین رو خبرنامه دانشجویان ایران، هم‌گام با حال و هوای این دیدارهای رمضانی به بازنشر سلسله گفتگوهای ویدئویی، سخنرانان دانشجویی با رهبر انقلاب پرداخته است.

علیرضا دهقان، دبیر اسبق دفتر تحکیم وحدت از دانشجویانی که در حضور رهبر انقلاب مطالبی را بیان کرده است، در ابتدای سخنان خود اظهار داشت: بسیار حسرت‌انگیز بود که در دیدار مجازی نتوانستم حضوری خدمت حضرت آقا برسم، فضای حسینیه بسیار جذاب‌تر از بستر مجازی است. در حسینیه شور خاصی وجود دارد که جان مطلب و کلام منعقد می‌شود. حسن این دیدار گفتگوی بی‌واسطه با شخص اول نظام است. پرسش اصلی این بود که چرا از مشارکت 98 درصد به مشارکت 42 درصد رسیدیم. 

سجاد اسدی، دبیر اسبق اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در ابتدای سخنان خود اظهار داشت: آماده شدن متن به واسطه کمک‌های اعضاء مرکزی جمع‌آوری شد. پیش از تنظیم متن با دانشجویان، صاحب‌نظران و منتقدان به صحبت و گفتگو نشستیم و سپس به تجمیع موارد پرداختیم. شور و انگیزه و هیجانی که جلسه چند صد نفره در دیدار رودررو با رهبر انقلاب دارد را نمی‌توان در جلسات مجازی یافت. محرومیت از دیدار حضوری ما را تحت تاثیر قرار داد. جزئیات بیشتر را در فیلم زیر ببینید:

امیرحسین پناهی، دبیر سابق اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: خیلی از نکاتی که بچه های اتحادیه ها مطرح می کنند آقا یادداشت می کنند اما شاید داخل آن جلسه پاسخ ندهند اما در دیدارهای بعدی ما رد پای این مسائل را می بینیم به طور کلی یکسری نکات دیگر هم هست که دستگاه‌های مختلف باید پاسخ بدهند اما این اهمیت دادن حضرت آقا به نکاتی که یکسری دانشجو مطرح می‌کنند که شاید تجربه کافی را ندارند و شاید هنوز مطالب خیلی پخت نیست واقعاً مایه مباهات ما است جزئیات بیشتر را در فیلم زیر ببینید:

وی افزود: نکاتی که رهبرانقلاب هرسال مطرح می‌کنند در دیدار با دانشجویان به طور کامل می‌شود گفت ناظر بر مسائل دانشگاه است و یا ناظر بر خود دانشجویان است اما با روی کار آمدن دولت آقای رئیسی و تغییر وزیر علوم و وزیر بهداشت نیازمند این بود که یک سری رویکردهای جدیدی در دانشگاه ها بعد از دولت آقای روحانی پایه گذاری شود که خوب متاسفانه ما هنوز این موضوع را در دانشگاه ها نمی بینیم و چیزی که ما به چشم می‌آید با حضور آقای دکتر زلفی گل در دو سه سال آینده هم نخواهیم دید.

پناهی ادامه داد: مسئله‌ای که رهبر انقلاب امسال مطرح کردند بحث نقش دانشگاه و رسالت اصلی دانشگاه بود که بحث هویت بخشی به دانشجوها را رسالت اصلی دانشگاه مطرح کردند در کنار آن اهداف و نقش‌هایی که دانشگاه در عرصه علم و پژوهش دارد رهبر انقلاب بحثی را مطرح کردند که هم به تشکل های دانشجویی و اساتید دانشگاه و هم مسئولین در حوزه دانشگاه برمیگردد دانشجویی که داخل اعضای دانشگاه است باید مسئله هویت ایرانی اسلامی خودش را بازیابی کند و بعد از دانشگاه خارج شود .جزئیات بیشتر را در فیلم زیر ببینید:

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
تجمع دانشجویان حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید+فیلم
تفاوت چاپ مش و چاپ استیکر در چیست؟
بعد از ژل لب چکار کنیم؟/ تا نخوانده اید تزریق ژل لب انجام ندهید!
ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مهم است؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top